Gisteren verscheen eindelijk de officiële video van Repeat It, de langverwachte samenwerking tussen Martin Garrix en Ed Sheeran. De clip bestaat uit persoonlijke beelden uit het leven van beide artiesten van de afgelopen twaalf jaar en onderstreept meteen het bijzondere verhaal achter de single. Garrix noemde de release “het mooiste verjaardagscadeau denkbaar” rond zijn 30e verjaardag.
Het nummer kent een uitzonderlijk lange aanloop. Garrix en Sheeran begonnen al in 2014 aan de track in Nashville. Een jaar later dook het nummer op tijdens Ultra Music Festival Miami, waar fans direct losgingen op de combinatie van Sheerans melodieuze popsound en Garrix’ EDM-productie. Toch verdween Repeat It daarna jarenlang in de kluis door juridische conflicten rond Garrix’ oude contract bij Spinnin’ Records. Bootlegs en leaks hielden de hype ondertussen alive.
Voor de definitieve release werd het nummer opnieuw onder handen genomen. Ed Sheeran schreef Repeat It samen met Amy Wadge en Martin Garrix, die ook de productie verzorgde. Bij Hitzound is Repeat It deze week uitgeroepen tot Hitzound Smash én ook sleept het nummer de Aandachtstrekker binnen. Ook Radio 538 heeft de single inmiddels toegevoegd als nieuwe 538 Favourite. Daarmee lijkt Garrix opnieuw af te stevenen op een grote Nederlandse radiohit, terwijl Ed Sheeran zijn indrukwekkende hitreeks verder uitbreidt.
Copyright © 2026, Hitzound, All rights reserved
