Frits Spits keert sneller terug in de radiowereld dan veel mensen hadden verwacht. De legendarische radiomaker gaat aan de slag als adviseur en ambassadeur van het nieuwe radiostation CREAM. Spits stopte eind vorig jaar na een carrière van 52 jaar, maar kon naar eigen zeggen “geen nee zeggen” tegen het aanbod van het station. “Het station maakt een nieuwe vorm van muziekradio en vertelt met de muziek een verhaal dat zich loszingt van de tijd en gelukkig maakt”, zegt hij. “Ik vind het een voorrecht om daaraan mee te mogen werken.”
CREAM werd op 14 februari 2025 gelanceerd door Leon en Renny Ramakers. Leon Ramakers was eerder medeoprichter van Mojo Concerts en eigenaar van KINK. Het station is online en via DAB+ te beluisteren en kiest bewust voor een brede muziekmix: van de jaren vijftig tot nu, met bekende songs én vergeten parels door elkaar. Daarmee doet CREAM denken aan het Franse radiostation FIP, dat onder muziekliefhebbers al jaren een cultstatus heeft.
Voor Spits betekent het geen terugkeer achter de microfoon, maar wel een opvallende nieuwe rol bij een station dat nadrukkelijk buiten de gebaande radiopaden wil kleuren.
Copyright © 2026, Hitzound, All rights reserved
